bestuurteam NMv

Bestuursvoorzitter Willem Ruiterman

Na een langjarige carrière als ondernemer ben ik sinds 2020 arbeidsmediator. Mijn uitdaging? Mensen in organisaties te helpen wegen te zoeken om weer met elkaar in gesprek te komen, zodat er ruimte ontstaat voor tussenpartijdige oplossingen.
Binnen de NMv help ik ons bestuursteam met tal van dynamische uitdagingen bij een bredere inbedding, zodat mediation voor ieder bereikbaar wordt en blijft.
Check voor meer informatie Willem’s LinkedIn pagina.
Willem's website
bestuurteam NMv

Penningmeester Aad van Dam

Mijn carrière omspant  meer dan 35 jaar, waarin ik de overstap heb gemaakt van een succesvol ondernemerschap naar het domein van conflictbemiddeling. Sinds 2017 ben ik actief als arneidsmediator, waarbij ik dialogen faciliteer en partijen help bij het vinden van constructieve oplossingen voor hun geschillen.

Ik vind voldoening in het arbeidsmediator zijn en koester de momenten waarop oplossingen worden ontdekt en harmonie wordt hersteld tussen conflicterende partijen.

Momenteel ben ik onderdeel van het bestuursteam binnen de Nederlandse Mediatorsvereniging (NMv). In de rol van penningmeester omarm ik de uitdaging om de NMv verder te brengen en collega-bestuursleden en de leden waar nodig te ondersteunen.

Voor degenen die meer willen weten  biedt mijn LinkedIn-profiel en mijn website een uitgebreid overzicht van mijn werk.

Als bestuurder binnen de NMv werk ik samen met mijn medebestuurders aan de groei en het succes van de Nederlandse Mediators vereniging.

Aad's website
NMv bestuurteam

Algemeen bestuurslid Hans Bekkers

Samen staan we sterk. En dat spreekt mij aan. Mediation heeft zich in Nederland in de afgelopen dertig jaar ontwikkeld tot een vorm van conflictoplossing die echt serieus wordt genomen en waarnaar grote vraag bestaat. Het is een vak apart, een ambacht met groot maatschappelijk nut. De belangenvereniging van mediators -NMv en voorgangers- heeft een enorme bijdrage geleverd in het op de kaart zetten van mediation.

De NMv is een belangrijke ontmoetingsplaats en thuisbasis voor mediators, die hun professie immers vaak als zelfstandige uitvoeren. Als onderdeel van het bestuursteam zet ik mij als professioneel mediator graag in voor ‘onze Vereniging’ en daarmee voor de ontwikkeling van ons vak, van onze beroepsgroep, en het verder agenderen van mediation, bijvoorbeeld bij verwijzers. Binnen het bestuur houd ik mij bezig met Tijdschrift Conflicthantering en Nederlandse Mediation. Ik ben trots op deze vakbladen voor mediators, bemiddelaars, beleidsbemiddelaars en andere conflictprofessionals.

De vakbladen zijn in toenemende mate een belangrijke bron van kennis en de aanzet naar mediation voor verwijzers. Denk aan rechters, advocaten, professionals in HR, zorg, onderwijs, familiecoaches, management van bedrijven.

Ik ben sinds 2011 mediator op het raakvlak van bedrijven, overheid en burgers en dat geeft mij veel voldoening. Met dezelfde energie ben ik actief als mediator in strafrecht in Amsterdam, bemiddelaar bij het ACOI en trainer bij mediationopleidingen.

Hans zijn LinkedIn profiel
NMv bestuur

Algemeen bestuurslid Gjalt Schippers

In de periode dat ik zelfstandig ondernemer was in Rotterdam ben ik rechten gaan studeren. Na de verkoop van mijn onderneming ben ik in contact gekomen met de wereld van de overheid. Daar heb ik overheden bij gestaan in allerlei juridische procedures.

Mijn ervaring bij de hoogste bestuursrechter (s) hebben gemaakt dat ik mij ben gaan verdiepen in alternatieve geschilbeslechting bij en met de overheid. Daarnaast heb ik meer dan 25 jaar cursussen en opleidingen verzorgd op het gebied van staats- en bestuursrecht en mediation. Momenteel ben ik voorzitter/lid van meerdere bezwaar- en klachtcommissies.

Vanuit het NMv bestuur wil ik graag bijdragen aan een volwaardige plek voor alternatieve geschilbeslechting in Nederland zoals in de landen om ons heen.

Gjalt zijn LinkedIn profiel
text image

U kunt contact opnemen met het bestuur via het algemene e-mailadres of telefonisch via (0345) 589002.