Deelgeschillenrechter in Familiezaken (DIF)

Vanaf 17 maart 2021 kunnen MfN-registermediators bij de rechtbank Gelderland laagdrempelig en snel een deel van een geschil oplossen in het begin van een (echt)scheiding. NMv is er trots op dat enthousiaste leden mede aan de wieg hebben gestaan van dit innovatieve project: Peter van der Lugt en Anneke van der Molen. De kern van deze nieuwe procedure is dat 1 relatief eenvoudig deelgeschil - wat in de weg staat van het bereiken van een totaalregeling - versneld aan de deelgeschillenrechter kan worden voorgelegd.

In dit dossier vindt u meer informatie als je belangstelling hebt om een deelgeschil aan de rechter voor te leggen. Als u contact wil om over de aanpak en toepassing buiten Gelderland te spreken, neem dan aub contact op met het secretariaat van de NMv.