Nieuwjaarsbijeenkomst NMv goed bezocht!

2020.jpg.webp

Zo staat er een werkbezoek van minister Sander Dekker aan de NMv gepland; de NMv en haar leden zijn als grootste vereniging duidelijk in beeld en worden graag gehoord en betrokken bij verdere vormgeving van de mediationwetgeving. Ook zullen er dit jaar weer inspirerende en inhoudelijke workshops en bijeenkomsten georganiseerd worden met actuele thema’s, zoals de Week van de Mediation in de week van 19 – 25 oktober en die het thema ‘mediaton bij de overheid in al haar facetten’ draagt.

Na de speech volgde het inhoudelijke deel van de nieuwjaarsbijeenkomst, waarvoor uiteraard PE-punten behaald konden worden. Zo nam Marjon Kuipers ons mee in de wondere wereld van het brein; boeiende materie die de hersenen flink liet kraken! Juist het brein wordt gestuurd door onze emoties, zodat nog meer inzichtelijk werd hoe onze cliënten aan tafel zitten en wat daarin de rol van de mediator kan zijn om het maximale uit de mediationgesprekken te halen. Een flinke eye-opener voor veel van de aanwezigen!

Daarna luidde Bernette Boukema samen met alle aanwezigen het nieuwe jaar in met de workshop ‘verdieping van onze eigen stem’. De aansluiting op het vakgebied was direct raak; de invloed die onze stem en uiteraard ook die van onze cliënten heeft is tijdens een mediation sfeerbepalend. En daarmee een kritische succesfactor voor het welslagen van een mediation. Een mooie aansluiting op de BALV die voorafgaand aan de nieuwjaarsbijeenkomst drukbezocht was en waar eveneens ‘de stem’ gehanteerd werd. Hoe mooi om te zien en te ervaren dat de aanwezige leden op de nieuwjaarsbijeenkomst zich zo verbonden voelen met de NMv dat de focus op verbinding makkelijk te realiseren was. En dat was niet alleen te voelen maar bovenal ook te horen! Het thema van de bijeenkomst ‘de verbinding van emotie’ was dan ook voor vele aanwezigen voelbaar en tilde het saamhorigheidsgevoel naar een hoger level. Level 2020 zogezegd; een mooie insteek om dit nieuwe jaar van start te gaan!