Nieuw voordeel: privacyvriendelijk videobellen voor mediators!

Webcall NMv.png.webp

In samenwerking met de Vereniging Online Mediators (VOM) kunnen we u als lid een voordelig abonnement aanbieden op “Webcall”, een bijzonder privacy-vriendelijk videoconference systeem. Webcall is speciaal ontwikkeld voor online mediators, maar ook alle leden van de NMv kunnen een abonnement nemen. Als NMv-lid betaalt u slechts 9,50 per maand of 95,- per jaar!

Wat is Webcall
Webcall is een bijzonder privacy-vriendelijke manier van videobellen. Webcall is gebaseerd op "Jitsi Meet" (Meet.jit.si). Jitsi is door de Autoriteit Persoonsgegevens en Privacy-NGO Bits of Freedom bestempeld als veilig alternatief voor Zoom, Microsoft Teams, Skype en andere aanbieders. Op https://www.fixjeprivacy.nl/tip/videobellen-zonder-zorgen-over-je-privacy/ vindt u meer informatie.

Vergelijk dat met Zoom, die verzamelen: uw geboortedatum, naam, telefoon, woonplaats, e-mail, meeting agenda, alle technische gegevens van een meeting en gegevens van de surveys die u plaatst. Maar ook IP adres, Browser type, internet-leverancier, de internet-pagina waar u vandaan kwam, de internet-pagina waar u heen ging, en de pagina’s die u bekeek, of uw Windows gebruikt of een Macbook, en dan hebben we het nog niet over de marketingdata. En een nog groter probleem is dat die gegevens kunnen worden gedeeld met zakenpartners van Zoom en desgevraagd met buitenlandse overheden. De NMv vindt samen met de VOM dat dit niet past bij de manier waarop een mediator met zijn of haar klanten zou moeten omgaan.

Waarom Webcall
Webcall draait, in tegenstelling tot Jitse Meet, op een eigen server van de VOM in Nederland en voldoet daarmee volledig aan de privacywetgeving. Webcall slaat alleen de meest noodzakelijke gegevens op. Deze gegevens worden automatisch verwijderd en worden, in tegenstelling tot bijv. Zoom, met niemand gedeeld. Wat wel overeenkomt met Zoom zijn handige functies als de wachtkamer. Webcall is perfect voor bijeenkomsten tot ca 10 personen, dus ideaal voor uw mediationpraktijk.

Webcall is niet vrij toegankelijk. Alleen met een persoonlijke licentie kunt u als mediator een gesprek opzetten. U bent de moderator en u bepaalt wie een uitnodiging krijgt.

Voor slechts 9,50 per maand of 95 euro per jaar!
Als lid van NMv betaalt u € 9,50 per maand of € 95,- per jaar (excl BTW). Ter vergelijking: voor het goedkoopste abonnement op Zoom betaalt u 139,95,- per jaar.

Meer informatie?
Kijk op https://webcall.onlinemediation.nu. Of stuur een mail naar info@onlinemediation.nu.

Hoe kan ik een licentie bemachtigen?
Stuur een mailtje met uw naam, adres en evt. lidnummer naar info@mediatorsvereniging.nl. Zet in de onderwerpregel ‘Webcall’. Wij controleren uw aanmelding en sturen deze door naar de VOM, de vereniging voor online mediators. U gaat vervolgens een overeenkomst aan met de VOM. Van deze organisatie ontvangt u een gebruikersnaam en wachtwoord, samen met een factuur en een korte handleiding voor uzelf én een handleiding voor uw klanten.