Manifest in beweging: Stappen in conflictbemiddeling

def foto manifest.png.webp

Het Manifest, initiatief van onder andere de NMv, ontwikkelt zich door tot beweging en platform. De oproep is uitgereikt aan Tweede Kamer lid Ulysse Ellian door Julia Gerlach (NMv) en Michiel Hordijk (IMK) - zie foto.

Geïnspireerd door de positieve reacties, ook van onze leden, op dit Manifest-in beweging wordt op 19 november 2021 verder afgetrapt met een werkbijeenkomst. Na korte inleidingen wordt aan thema-tafels gesproken. Alle thema’s zijn ondersteunend aan de strekking van het Manifest. Naast 3 algemene thema’s zijn specifieke thema tafels ontstaan. Aan deze specifieke tafels worden belanghebbenden en experts verenigd. Deze thema’s ondersteunen de algemene thema’s en zijn aanvullend.

Iedere tafel kent een gespreksleider. Het doel is dat de ‘tafel’ benoemt WAAR het thema over 4 jaar zou moeten staan en HOE daar wordt aangekomen (de marsroute). De uitkomsten/routes van alle tafels worden gepubliceerd op de website stappeninconflictbemiddeling.nl. Zo ontstaat vind- en zichtbaarheid. Een veelvoud aan verschillende initiatieven komen samen. Bestaande initiatieven krijgen hierdoor een extra boost en zo ontstaan nieuwe- of aanvullende initiatieven en mogelijke samenwerking met elkaar. De collectiviteit versterkt en verbindt. De samenleving krijgt zo de mogelijkheid om via 1 website alle initiatieven te zien, te proeven, te volgen en aan te sluiten. Samenwerking, voortgang en transparantie gaan zo hand in hand.

Het Manifest is werk in uitvoering. Na 19 november gaat het verder. Eind 1e kwartaal van 2022 wordt een vervolg werkbijeenkomst gepland. Natuurlijk kunnen ook tussentijds organisaties, thema’s (tafels) en enthousiastelingen aansluiten.

Meer weten? Neem contact met ons op via info@mediatorsvereniging Wij informeren je graag verder en nemen je mee in deze beweging om mediation en conflictbemiddeling te verbinden met de samenleving.