NMv in 20 jaar uitgegroeid tot de grootste, onafhankelijke beroepsvereniging voor mediators en conflictbemiddelaars

F6919BDD-D93E-464F-AEE8-6B1F25071A58.jpeg.webp

Deze week is het precies 20 jaar geleden dat de Nederlandse Mediatorsvereniging werd opgericht.

De NMv is jarig!

Begin van dit millenium stond mediation in ons land nog in de kinderschoenen. Er was dringend behoefte aan een algemene beroepsvereniging die zich zou gaan richten op met name belangenbehartiging, kwaliteit en het versterken van het werkveld. Met dank aan onze 1600 leden zijn we inmiddels uitgegroeid tot de grootste, onafhankelijke, beroepsvereniging voor mediators en conflictbemiddelaars. We bieden anno 2022 diensten die (beginnende) mediators ondersteunen in hun beroepspraktijk, we organiseren goed bezochte kennisevents en netwerkbijeenkomsten én we timmeren in ‘Den Haag’ steeds meer aan de weg. Ons doel? Bereiken dat breed in de politiek en samenleving mediation wordt gezien als eerste, vanzelfsprekende stap bij het voorkomen én oplossen van conflicten.

Meer weten? bekijk hier onze tijdlijn met de highlights uit de afgelopen 20 jaar.

Wie jarig is trakteert.

Graag laten we onze leden én onze relaties meedelen in de feestvreugde. Als bestuur hebben we de taart al aangesneden en vandaag (22 april) zal ook een heerlijke NMv verjaardagstaart worden afgeleverd bij de Tweede Kamer, waar juist een delegatie van het NMv-bestuur in overleg zit.

Maar de NMv is natuurlijk niets zonder zijn leden. Daarom bieden we al onze leden dit jaar een gratis webinar aan waarmee ook PE-punten te verdienen zijn. Een persoonlijk voucher wordt hen vóór de volgende kenniscarrousel toegezonden. Ook ontvangen zij eind van dit jaar onze unieke mediation scheurkalender, samengesteld uit quotes van onze leden zelf.

Van 31 oktober t/m 4 november is de Week van de Mediaton. Deze week zal ook extra feestelijk worden opgetuigd, maar daarover later meer.