Week van de Mediation

Meer over deze fantastische week.

Van 28 oktober tot en met 1 november 2024 vindt de achtste editie van de Week van de Mediation plaats. In deze week worden door mediators verschillende activiteiten door het hele land georganiseerd, en vindt u via verschillende mediakanalen meer informatie over conflictbemiddeling.

Initiatiefnemer en organisator van deze week is de Nederlandse Mediatorsvereniging (NMv), de beroepsvereniging voor professionele mediators met ruim 1.600 aangesloten leden.

Deze speciale week is bedoeld voor iedereen die geïnteresseerd is hoe mediation en geschil bemiddeling het leven makkelijker kunnen maken.

In deze week worden door mediators verschillende activiteiten door het hele land georganiseerd, en vindt je via verschillende mediakanalen meer informatie over conflictbemiddeling.

Een uitgelezen kans om jouw mediation praktijk op de kaart te zetten. De NMv helpt je graag. Wil je weten hoe? klik snel door naar www.weekvandemediaton.nl

Week van de Mediation

Een initiatief van de NMv

De “Week van de Mediation” is een initiatief van de NMv en  richt zich op het promoten van mediation als een effectieve en constructieve methode voor conflictoplossing. Deze week is bedoeld om bewustzijn te creëren over het belang van mediation en om mensen te informeren over de voordelen van deze alternatieve vorm van geschillenbeslechting.

Tijdens de Week van de Mediation worden vaak verschillende evenementen georganiseerd, zoals workshops, lezingen, trainingen en informatiesessies. Deze activiteiten zijn gericht op het vergroten van het begrip van mediation en het delen van kennis en ervaringen met het brede publiek. Professionals in het veld, waaronder mediators, advocaten en andere experts in conflictoplossing, kunnen ook deelnemen om hun inzichten te delen en het belang van mediation te benadrukken.

Mediation is een proces waarbij een neutrale derde partij, de mediator, betrokken is om partijen te helpen bij het bereiken van een oplossing voor hun geschil. Het biedt een gestructureerde en vaak minder vijandige omgeving dan traditionele juridische procedures, en het streeft naar een win-win situatie waarin beide partijen tevreden zijn met de uitkomst.

De Week van de Mediation speelt een cruciale rol bij het bevorderen van de acceptatie en adoptie van mediation in diverse sectoren, waaronder zakelijke geschillen, familierechtelijke kwesties, arbeidsconflicten en meer. Het benadrukt de positieve impact van mediation op het verminderen van conflicten en het bevorderen van een constructieve communicatiecultuur.

Deelnemen aan de activiteiten tijdens de Week van de Mediation kan zowel voor particulieren als professionals een waardevolle gelegenheid zijn om meer te leren over de voordelen van mediation en hoe het kan bijdragen aan het oplossen van geschillen op een effectieve en duurzame manier.