NMv reikt prijs uit bij Mediation-wedstrijd

Mediation Competitie 2022.jpg

Op 25 november 2022 vond in Amsterdam de landelijke Business Mediation and Negotiation Competition plaats, georganiseerd op initiatief van het Centrum voor Conflicthantering (CvC), in samenwerking met advocatenkantoor Houthoff en de NMv. Het was een mooie en intensieve dag. Zes teams van vier studenten streden met hun coaches om de eerste plaats.

Hoe effectief worden mediationvaardigheden ingezet, hoe kun je van standpunten naar belangen gaan en hoe bereik je een win-win situatie? De studenten hadden interessante conflictcasuïstiek met elkaar op te lossen waar ervaren mediators bij betrokken waren. Een jury was alert op het gebruik van mediationvaardigheden door de studenten. De jury had een stevige klus te klaren mag wel gezegd worden. De prijs is door NMv-voorzitter Julia Gerlach uitgereikt aan het team van de Vrije Universiteit Amsterdam. Het team ontving een mooi bedrag als tegemoetkoming voor de kosten voor deelname aan de internationale competition (ICC) in Parijs. Hieraan doen 48 teams mee. Een leerzame dag met een ontspannen afsluiting met hapje, drankje én de wedstrijd van het Nederlands elftal op de achtergrond.