Broodnodig inzicht in ‘de bevordering’ van mediationwetgeving

Boek Bevordering van mediation afb nb.jpg

In de tweede helft van februari 2023 wordt een handzaam en helder overzicht gepubliceerd van de ‘Werdegang’ van de mediationwetgeving, getiteld 'De bevordering van mediation: het wetgevingsproces'. Een overzichtelijk boek dat de diverse initiatieven en de gedachten daarover bundelt.

Het boek begint met de historie van het implementatieproces van de mediationrichtlijn, wordt vervolgd met de initiatiefwetten van het toenmalig Kamerlid Ard van der Steur en beschrijft ook de pogingen die daarna zijn ondernomen om mediation eindelijk wettelijk te verankeren.

In het boek komen voor- en tegenstanders aan het woord door middel van kritische artikelen die een rol hebben gespeeld bij de totstandkoming van de diverse voorstellen. Tevens wordt inzicht gegeven in het nooit gepubliceerde voorstel dat minister Dekker voornemens was in te dienen.

Het boek kunt u nu alvast bestellen via: https://www.iustitiascripta.com/product-page/de-bevordering-van-mediation-het-wetgevingsproces. U kunt ook naar de website van Iustitia Scripta gaan en vervolgens naar de boekwinkel. U ziet de uitgave dan vanzelf.

Korting voor NMv-leden

NMv-leden krijgen bij bestelling van dit boek 10% korting in de periode 18 januari 2023 t/m 31 januari 2023.
Klik hier voor de couponcode