Vacature bestuurslid NMv

Vacature.jpg.webp

Wij zijn op zoek naar één of meerdere enthousiaste collega’s in de functie van bestuurslid die samen met ons de NMv willen laten groeien en bloeien.

Ben jij

• die betrokken mediator die het vak een warm hart toedraagt?
  • diegene die graag in gesprek gaat met collega-mediators over de kwaliteit van ons vak?
  • iemand met bestuurlijke ervaring?
  • diegene die over een relevant netwerk beschikt of dit wil opbouwen?
  • Iemand die bereid is de handen uit de mouwen te steken?
  • Iemand die affiniteit heeft met financiële zaken?

Reageer dan op deze afwisselende functie in het bestuur.

Wie zijn wij?
De NMv is de grootste landelijk beroepsvereniging voor mediators met een professioneel verenigingssecretariaat. Het secretariaat wordt aangestuurd door een verenigingsbureau dat verantwoordelijk is voor de uitvoering van het beleid en dat het bestuur ondersteunt.

Wat is jouw rol binnen het bestuur?
Binnen het bestuur werken wij samen op basis van collegialiteit, terwijl ieder bestuurslid verantwoordelijk is voor de eigen portefeuille. Er liggen diverse zaken die opgepakt kunnen worden. Denk aan bijvoorbeeld activiteiten en/of events en aan kwaliteit.. Het takenpakket gaan we samen met jou samenstellen. Lijkt het je tegelijkertijd ook interessant om de (statutaire) rol van secretaris te vervullen, dan kan dat. Deze rol is namelijk nog vacant.

Wat is het tijdsbeslag en de zittingstermijn?
Het tijdsbeslag is gemiddeld vier uur per week, met een flexibele inzet. Heb je interesse maar past één dagdeel per week niet in je agenda, dan kun je toch reageren. We kijken dan in ieder geval wat de mogelijkheden zijn.
De bestuurstermijn is drie jaar en kan worden verlengd met een nieuwe periode van drie jaar na goedkeuring tijdens de ALV (Algemene Leden Vergadering), met een maximum van drie periodes.

Expertises / competenties

• Voorkeur voor een ervaren mediator (geregistreerd of gecertificeerd)
  • Creatief denken en handelen
  • Iemand die beweging kan bewerkstelligen
  • Bestuurservaring is een pré
  • Netwerker/verbinder
  • Teamplayer, kritisch meebewegend
  • Passie hebben voor het organiseren van evenementen is een pré (je werkt hierin samen met het verenigingsbureau)
  • Pré secretaris als bestuurder of als bestuursmedewerker

Hoe gaan we te werk?
Na ontvangst van je sollicitatie vindt een tweetal gesprekken plaats. Daarin zal het proces verder worden besproken. Voorafgaand aan de benoeming hanteren we een inwerkperiode van zes maanden. Daarna besluiten we gezamenlijk of jij als kandidaat wordt voorgedragen tijdens de ALV. De benoeming vindt dus officieel plaats tijdens een ALV.

Wil je eerst meer informatie?
Neem voor meer informatie gerust contact op met de voorzitter van de NMv, Julia Gerlach via julia.gerlach@mediatorsvereniging.nl of via 06-51301660

Jouw motivatie en cv
Graag ontvangen wij jouw motivatie en cv voor 15 mei a.s. via info@mediatorsvereniging.nl.
Je kunt je sollicitatie richten aan Julia Gerlach, voorzitter NMv.