Nieuws vanuit afdeling NMv Onderwijs

Door Annatascha Udinga

• 4 min. leestijd
In het kader van Nederland conflictvaardiger maken willen wij leerlingen al vroeg in hun ontwikkeling ondersteunen door ze kennis te laten maken met bemiddelingsvaardigheden. Kinderen krijgen immers al op jonge leeftijd te maken met ruzies en conflicten.

Kinderen krijgen immers al op jonge leeftijd te maken met ruzies en conflicten. Op het schoolplein, spelend met leeftijdgenoten maar ook buiten de school zien ze hoe volwassenen met elkaar omgaan. Misschien wel in een scheiding of op een andere manier. Dan is het fijn als kinderen al vroeg in aanraking zijn gekomen met vaardigheden waarmee ze beter met deze omstandigheden kunnen omgaan. Zodat ze wrijving zien als een mogelijkheid van ontwikkeling, niet als een belemmering.

Vraag de gratis lesbrief aan

De afdeling NMv Onderwijs start met Jong NMV en richt zich juist op scholieren. Het gaat om leerlingen in de bovenbouw van de basisschool en leerlingen van VO scholen. Hiervoor is er een lesbrief gemaakt die gratis kan worden verkregen door een e-mail te sturen naar sandra@betaonderwijsopmaat.nl

Vervolg activiteiten

Lesbrief: mooi. Maar dan? Hoe verder? Een mogelijk vervolg kan zijn dat een mediator in de klas een korte presentatie komt houden over wat een mediator/bemiddelaar doet en welke vaardigheden hij/zij daarvoor gebruikt. Naast de lesbrief kan er een competitie worden opgezet zodat jonge bemiddelaars hun vaardigheden onderling kunnen testen. Deelnemende scholen worden in de voorbereiding betrokken. Ben je dus docent of leerkracht en wil je je leerlingen levensvaardigheden mee geven? Vraag de lesbrief aan!

Klik hier om naar de websitepagina te gaan van NMv Onderwijs.

Op de hoogte blijven?

Meld je aan voor de nieuwsbrief!

newsletter image