NMv Review 2023 Preview 2024

Door NMv Redactie

Het jaar is bijna voorbij en we kijken terug op een goed NMv jaar met mooie events en gebeurtenissen. De NMv afdelingen, het nieuwe partner en bedrijfslidmaatschap, de nieuwe groep vrijwilligers en leden betrokkenheid, de Week van de Mediation, de Eberhard van der Laan Award, TC, de nieuwe mogelijkheden op de Vind een Mediator website en de drukbezochte webinars. Mooie zaken die de dynamiek van onze belangenbehartiging onderstrepen.

In ons regelmatig overleg met het ministerie van J&V komt telkenmale naar voren hoe belangrijk de eenheid in het werkveld is om te kunnen zorgen dat mediation de wettelijke verankering krijgt die het verdient. Eenieder weet dat wij als bestuur onze boodschap “eenheid in het werkveld met behoud van eigen identiteit” uitdragen waar we maar kunnen. En we handelen daar naar door initiatieven te ontplooien waar niemand wordt uitgezonderd.

En daar gaan we in 2024 mee door. Door het geven van voorlichting, discussie aan te gaan met leden, de overheid en politiek, de hulpzoekenden, registers en opleiders. We zullen ons beleid nog meer gaan focussen op het betrekken van onze leden bij de ontwikkeling van mediation. Onder meer door met regelmaat vragen en polls aan u voor te leggen via mediatorsvereniging.nl. In 2024 staat ook de vernieuwing van de NMv website op het programma en een verdere integratie met vindeenmediator.nl.

We doen in 2024 weer mee met de Business Mediation Competion, BMC, die een steeds internationaler karakter krijgt. En we gaan een peer-mediator competitie starten via de deelnemende scholen in Jong-NMv! Je leest er in deze nieuwsbrief meer over.

Terug naar het nu. Wist je dat je het NMv lidmaatschap kunt terug verdienen met een zorgverzekering van Zilveren Kruis? Door aan te geven dat je NMv lid bent ontvang je 10% korting op de premie! Zo maar één van de ledenvoordelen die ontzorging bieden en het nut van jouw lidmaatschap mede onderstrepen.

De begroting voor 2024 zit in een nieuw format: iets meer beschrijvend en daardoor gemakkelijker leesbaar. We gaan de lidmaatschappen met een beperkte index van 3% aanpassen. Meer daarover op mediatorsvereniging.nl

En dan natuurlijk onze wensen voor een nieuw en voorspoedig 2024. Het NMv bestuur wenst dat eenieder in 2024 zo nu en dan uit zijn of haar comfort bubbel durft te stappen om eens een goed gesprek met zijn of haar buur aan te gaan. Zo’n gesprek dat niet gaat over mij maar over jou. En als iedereen dat met gepaste interesse en respect voor de ander zou doen, dan was er geen oorlog, geen honger, geen crisis en geen zwartmakerij. En als mediators? Wij helpen graag bij het aangaan van het goede gesprek als het dan toch even anders loopt.

Gezond en hulpvaardig 2024, dat wensen wij ieder toe!

Met collegiale groet,

Willem Ruiterman